Zo werken we samen

Vaak kunt u problemen prima zelf of met anderen oplossen. Als gemeente willen we u zoveel mogelijk informatie geven om dit te doen. Komt u er toch niet uit? Dan kan de gemeente u ondersteunen. Samen zoeken we dan naar een oplossing die bij u past. Zo werken we samen. U kunt bij ons terecht met vragen over zorg, welzijn, kinderen, jeugd(hulp), werk en inkomen.

Zelf doen

De gemeente is er voor alle inwoners. Daarvoor is geld beschikbaar en dat willen we goed besteden. Daarom is het belangrijk dat iedereen eerst kijkt wat hij of zij zelf kan doen. En met hulp van anderen. Als dat niet lukt, dan kunt u altijd contact opnemen met de gemeente. We kunnen u informatie geven over wat u zelf kan doen met behulp van anderen.

Digitaal Sociaal plein

Steeds meer informatie kunt u digitaal inzien. Op het Digitaal Sociaal Plein kunt u op één plek algemene en persoonlijke informatie bekijken over zorg, inkomen en ondersteuning. Door in te loggen met DigiD krijgt u een overzicht van uw persoonlijke gegevens.

Persoonlijk gesprek

Bij de gemeente krijgt u altijd een gesprek met een adviseur. In dat gesprek bespreken we uw vragen en problemen. En bekijken we op welke manier we u kunnen helpen. Ook bespreken we of er nog andere dingen spelen in uw leven. Want dan kunnen we daar ook rekening mee houden.

Passende oplossing

Samen met u zoeken we naar een passende oplossing. Dat kan hulp vanuit de gemeente zijn, zoals hulp bij het huishouden of ondersteuning van uw inkomsten. Maar misschien bent u juist geholpen met vrijwilligerswerk, een ‘maatje’ of ondersteuning van de mantelzorg. De oplossing hangt helemaal af van uw persoonlijke vraag en situatie. In maart 2018 is het boekje Wat nodig is´ gepresenteerd. Het boekje heeft als ondertitel ´De SpiegelTeam-methode in het Sociaal Domein´ en beschrijft de werkwijze van de HBEL-gemeenten. 

Vaste contactpersoon

Zodra u gebruik maakt van diensten van de gemeente, krijgt u een vaste contactpersoon. Deze helpt u bij al uw vragen. U krijgt ook het 06-nummer van uw contactpersoon. Zo kunt u hem of haar makkelijk bereiken. Uw contactpersoon belt altijd binnen twee werkdagen naar u terug.

Heeft u nog vragen?

U kunt ook altijd terecht bij het Advies- en informatiepunt van de gemeente.