Zo werken we samen

Vaak kunt u problemen heel goed zelf of samen met anderen oplossen. Als gemeente geven we u daarom zoveel mogelijk informatie. Komt u er toch niet uit? Dan kan de gemeente u ondersteunen. Samen zoeken we dan naar een oplossing die het beste bij u past. Zo werken we samen. U kunt bij ons terecht met vragen over zorg, welzijn, kinderen, jeugd(hulp), werk en inkomen.

Zelf doen

De gemeente is er voor alle inwoners. Het geld van gemeente willen we goed mogelijk besteden. Daarom is het belangrijk dat iedereen eerst kijkt wat hij of zij zelf kan doen. Op de website vindt u allerlei informatie over wat u zelf kunt doen, of met hulp van anderen. Als u er toch niet uitkomt, kunt u altijd contact opnemen met de gemeente. 

Digitaal Sociaal plein

Steeds meer informatie kunt u digitaal bekijken. Op het Digitaal Sociaal Plein vindt u op één plek algemene, maar ook uw persoonlijke informatie over zorg, inkomen en ondersteuning. Als u inlogt met uw DigiD ziet u een overzicht van uw persoonlijke gegevens.

Persoonlijk gesprek

Als u een persoonlijk gesprek aanvraagt, krijgt u een gesprek met een adviseur. In dat gesprek bespreken we uw vragen en problemen. En we bekijken op welke manier we u kunnen helpen. Ook bespreken we of er nog andere dingen spelen in uw leven. Want dan kunnen we daar ook rekening mee houden. We kijken vooral naar waar u behoefte aan heeft.

Passende oplossing

Samen met u zoeken we naar een passende oplossing. Dat kan hulp vanuit de gemeente zijn, zoals hulp bij het huishouden of ondersteuning van uw inkomsten. Maar misschien bent u juist geholpen met vrijwilligerswerk, een ‘maatje’ of ondersteuning van uw mantelzorger. De oplossing hangt helemaal af van uw persoonlijke vraag en situatie. 

In maart 2018 is het boekje Wat nodig is´ gepresenteerd. Het boekje beschrijft de werkwijze van de HBEL-gemeenten. 

Vaste contactpersoon

Zodra u gebruik maakt van diensten van de gemeente, krijgt u een vaste contactpersoon. Deze helpt u bij al uw vragen. U krijgt ook het 06-nummer van uw contactpersoon. Zo kunt u hem of haar makkelijk bereiken. Uw contactpersoon belt altijd binnen twee werkdagen naar u terug.

Heeft u nog vragen?

U kunt ook altijd terecht bij het Advies- en informatiepunt van de gemeente.